Pages

Thursday, February 17, 2011

Apa itu "R I C H" ?

Salam sejahtera
Semua orang nak kaya namun mereka tidak tahu bagaimana nak kaya. Pada kali ini saya akan berkongsi bagaimana nak mula untuk anda terus menjadi kaya. Bagi sebahagian orang, kaya membawa banyak makna, namun secara umumnya kaya ialah mempunyai kebebasan dalam kewangan. Yelah bebas nak beli apa pun.
Jika anda ingin mendapatkan kebebasan begitu maka perkara pertama yang perlu dilakukan ialah mengubah pandangan anda terhadap kaya. Biasanya kita ni secara tak sedar mengatakan kita tak suka jadi kaya walaupun mulut kata nak kaya. Terlalu banyak tanggapan negatif terhadap kaya menyebabkan kita tidak berusaha untuk kaya. Cara mudah untuk anda pastikan minda positif terhadap kaya ialah senaraikan apakah pandangan anda terhadap orang kaya.
Setelah siap senaraikan tu cuba lihat berapa banyak yang positif dan yang negatif. Tukar yang negatif kepada positif. Memanglah akan mengambil masa untuk ubah, anda dah lama dengan minda yang negatif namun ia boleh ditukar. Cuba latihan ini bagi memastikan anda akan kaya.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...